Häst som fått penicillinchock

Fråga experten Eva Andersson Sharon Veterinär

Häst som får chock av penicillin


Publicerat: 2015-02-17
Min kompis häst fick vad vi tror är en pencillinchock, kort efter att hon gett sprutan i muskeln. Hästen kastade sig och blev helt galen, men återhämtade sig efter några minuter. Vad beror detta på och hur kan man motverka att det händer igen? Är hästen nu extra känslig för detta? Var det min kompis ”fel”, sprutade hon på fel sätt? Hur ska vi tänka inför nästa gång?

Eva Andersson Sharons svar:

Välj för att läsa vidare

Redan prenumerant?

Digital

Lås upp allt

  • Kunskapsmagasinet Hippson i brevlådan
  • Tillgång till artikeln direkt
  • Tillgång till alla tidningsartiklar på webben
  • Tillgång till ridövningsarkivet och expertsvar
  • Tillgång till digitala arkivet och alla äldre tidningsutgåvor
  • Specialpriser och fri frakt vid köp av övningsböcker
Pris per månad 1 kr Förlängs därefter månadsvis för 39 kr Välj

Pappersmagasinet + Digital

Lås upp allt + magasinet

  • Kunskapsmagasinet Hippson i brevlådan
  • Tillgång till artikeln direkt
  • Tillgång till alla tidningsartiklar på webben
  • Tillgång till ridövningsarkivet och expertsvar
  • Tillgång till digitala arkivet och alla äldre tidningsutgåvor
  • Specialpriser och fri frakt vid köp av övningsböcker
Pris per månad 59 kr Betalas 2 månader i taget Välj
Vårt bästa erbjudande: betala årsvis
Spara 213 kr genom att betala årsvis!
495 kr Betala för 12 månader på en gång Välj

Styckköp

Lås upp artikeln

  • Kunskapsmagasinet Hippson i brevlådan
  • Tillgång till artikeln direkt
  • Tillgång till alla tidningsartiklar på webben
  • Tillgång till ridövningsarkivet och expertsvar
  • Tillgång till digitala arkivet och alla äldre tidningsutgåvor
  • Specialpriser och fri frakt vid köp av övningsböcker
Pris per artikel 19 kr Kortbetalning - få tillgång direkt Välj

Eva Andersson Sharon


Eva driver privatpraktiserande verksamhet och verkar i Skåne, Småland och till viss del i Danmark.
Läs mer om Eva här!